НАЗК підготувало оновлені роз’яснення щодо правового статусу викривача для забезпечення однакового підходу до застосування законодавства, що регулює інститут викривання в Україні.
❔ В них систематизовано ключові питання, які можуть виникнути у тих, хто викрив чи має намір викрити корупцію, а також в уповноважених осіб, які реалізують свої повноваження у сфері захисту викривачів.
З оновлених роз’яснень ви дізнаєтесь про:
- міжнародний та національний підхід до визначення терміну і статусу викривача;
- правові підстави для набуття особою статусу викривача;
- способи та шляхи здійснення викривачем повідомлення про корупційний злочин;
- права та гарантії захисту викривача, який повідомив компетентні органи про корупцію.
❕ Важливо! В роз’ясненнях вперше визначено особливості набуття статусу викривача особою, до повноважень якої належить здійснення контролю за дотриманням вимог антикорупційного законодавства.
У цілях визначення суб’єктів, на яких поширюється дія Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII під «посадовими та службовими особами інших державних органів» слід розуміти працівників державних органів, які здійснюють функції представників влади або обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.
Чи потрібно декларувати допомогу від міжнародних організацій та інших держав?
Анонімне опитування (анкетування) зовнішніх зацікавлених сторін
На порядку денному засідання – проведення вступного тренінгу та навчання з процедури проведення оцінки корупційних ризиків, організація діяльності Робочої групи та низка організаційних питань на початковому етапі оцінювання корупційних ризиків.
Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо особливостей застосування законодавства у сфері запобігання корупції в умовах воєнного стану» від 8 липня 2022 р. № 2381-IX.